سرهنگ دوم مجید پوررحیمی عصر دوشنبه در نشست شورای ترافیک دزفول که در سالن نشستهای فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم آرام سازی ترددها در محورهای پرتصادف درون شهری ادامه داد: نصب سرعت کاه در محورهای پرتصادف درون شهری دزفول برای آرام سازی ترددها ضروری است.
وی با اشاره به پراکندگی زیاد تصادفات در محورهای مختلف این شهرستان ادامه داد: پنج محور درون شهری شامل خیابان ساحلی، بلوار شهدای پلیس، بلوار پیام نور، بلوار سرداران شهید و خیابان امام خمینی(ره) در محدوده میدان مثلث تا مصلای جمعه بیشترین آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی را دارد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: علت اصلی تصادفات درون شهری در دزفول بیتوجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از بی توجهی به جلو ناشی از سرعت غیرمجاز است.
فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت چهارراه آوج گفت: ساماندهی این چهارراه مهم شامل آزادسازی حریم راه از ساخت و سازهای غیرمجاز و ماشین وانتها باید به عنوان اولویت در دستور کار باشد.
علیرضا خردمند با اشاره به تلاش پلیس برای ساماندهی خودروها و موتورسیکلتهای دارای آلودگی صوتی ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلتهایی که با مانورهای خیابانی برای مردم مزاحمت ایجاد میکنند، مکان جدید و یا پیست جدید برای فعالیت سالم جوانان علاقهزمند در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به نواقص بلوار خیبر گفت: این بلوار پیش از رفع نواقص افتتاح شده است که رفع نقص این محور باید در دستور کار شهرداری دزفول قرار گیرد.
فرمانده پلیس راه اندیمشک - خرم آباد نیز در این نشست با بیان اینکه مشکل جدی در محورهای اصلی برون شهری دزفول وجود ندارد، گفت: تنها محور ناایمن شهرستان جاده شهر حمزه است که تعریض این جاده و آرام سازی ترددها در این محور ضروری است.
سرهنگ یاسر مولایی آمار تصادفات بیرون شهری در دزفول را در مقایسه با سایر شهرهای شمال خوزستان اندک دانست و افزود: با توجه به جمعیت بالای دزفول، آمار بالای گردشگران و تبدیل این شهر به قطب درمانی، تعداد تصادفها در محورهای برون شهری این شهرستان آمار بالایی محسوب نمیشود.
وی با اشاره به آمار بالای تردد موتورسیکلتها در شهرهای شمال خوزستان ادامه داد: ۵۰ درصد موتورسیکلتهای خوزستان در شمال استان در حال تردد هستند.
فرمانده پلیس راه اندیمشک - خرم آباد گفت: آمار تصادفهای برون شهری دزفول در هشت ماه نخست امسال ۳۴ مورد بوده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ مورد بود که تفاوت چندانی نداشته است.
وی با مطلوب دانستن عملکرد امدادرسانی تیمهای اورژانس جادهای دزفول افزود: نگرانی از عملکرد اورژانس دزفول در حوادث فوتی و جرحی وجود ندارد و عملکرد تیمهای اورژانس جادهای در امدادرسانی به حادثه دیدگان تصادفات مطلوب است.
در این شورا، مجوز اجرای طرح بهسازی، اصلاح هندسی و احداث میدان در ورودی بلوار اصلی شهر امام با توجه به تصادفات متعدد در این محور به شرط رعایت الزامهای ایمنی در این محور تصویب رسید.
نصب تابلوهای راهنمایی درون شهری به بیمارستان تامین اجتماعی، برقراری دسترسی جدید به این بیمارستان از طرف بلوار شهید محمدی و ایجاد خط و ایستگاه اتوبوس به بیمارستان از دیگر مصوبههای شورای ترافیک دزفول بود.
انتقاد از ارایه نکردن آمار دقیق تصادفات به ویژه تصادفات فوتی در محورهای مختلف از دیگر مطالب مطرح شده در این شورا بود.
سرعت بخشی برای احداث ساختمان پلیس راه دزفول به شوشتر و همچنین تامین هزینه استقرار گشت نامحسوس پلیس در جاده حمزه، اصلاح دوربرگردان روبروی بیمارستان بزرگ دزفول و خرید پنل خورشیدی برای چراغهای راهنمایی و رانندگی از دیگر مصوبههای این نشست بود.
آزادسازی حریم راه از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای خط کشی و علایم راهنمایی روستای گاومیش آباد شرقی از دیگر مصوبههای این نشست بود.
بر اساس اعلام نماینده اورژانس ۱۱۵ جادههای شوشتر، سه راهی فضیلی، سه راهی کهنک روبری شرکت فولاد، جاده حمزه، شمس آباد، پیام نور و چهارراه آوج نرسیده به جاده صفی آباد، جاده بن جعفر، جاده اندیمشک زیرپل آزادگان، بلوار ملاصدرا و جاده سردشت بیشترین تصادفات جرحی و فوتی در محورهای شهرستان است.